Leonardo De Marchi

[Head of Data Science & Analytics, Badoo]

About

Έχοντας συνεργαστεί στο παρελθόν ως Data Scientist με πελάτες όπως η Manchester United, οι New York Knicks, το JustGiving, η Danske Bank και η McKinsey & Company, ο Leonardo εργάζεται πλέον ως Head of Data Science & Analytics στο Badoo, το μεγαλύτερο dating site στον κόσμο με 420 εκατομμύρια χρήστες. Παράλληλα, έχει μεγάλη εμπειρία ως εκπαιδευτής καθότι είναι lead instructor στην ideai.io, εταιρεία η οποία εξειδικεύεται στην εκπαίδευση και τη συμβουλευτική γύρω από το Machine Learning, το Deep Learning και το Reinforcement Learning.  Διαθέτει μεταπτυχιακό τίτλο στο AI και το βιβλίο του με τίτλο “Hands on Deep Learning” κυκλοφόρησε στις 30 Μαΐου.

Career Highlights

  • External Consultant, European Commission
  • Instructor, O’Reilly Media
  • Author of “Hands on Deep Learning”
  • Trusted by Manchester United, New York Knicks, JustGiving, Danske Bank, McKinsey & Company

[Data-Driven Culture | Tools & Infrastructure | Predictive Analytics]

Γιατί αξίζει να το παρακολουθήσεις;

  • Αναπτύσσεις τις δεξιότητες και τις πρακτικές που απαιτούνται για να γίνεις επιτυχημένος ηγέτης ενός data-driven οργανισμού και της αντίστοιχης ομάδας ανθρώπων.
  • Εκπαιδεύεσαι στη διαδικασία (roadmap) λήψης σημαντικών επιχειρηματικών αποφάσεων για το τμήμα σου και τον οργανισμό, μέσα από την κατανόηση των δεδομένων (data visualization) και την πρόβλεψη των πιθανών επιπτώσεων.
  • Μαθαίνεις πώς να σχεδιάζεις και να εφαρμόζεις στρατηγική βασισμένη στην ανάλυση δεδομένων.
  • Εξερευνάς τα πλέον σύγχρονα εργαλεία και λύσεις predictive analytics, κάνοντας πρακτική εξάσκηση πάνω σε πραγματικά cases.
“Μπορείς να έχεις δεδομένα χωρίς πληροφορία, αλλά δεν μπορείς να έχεις πληροφορία χωρίς δεδομένα”
AGENDA
[ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ]
Data Analytics For Decision Making

08:45 - 09:30

Registration & Early-morning Networking

09:30 - 10:15

Introduction - Opening Remarks
We will see examples of what analytics is, how it is used for decision making and why a modern business needs it.

10:15 - 11:15

Session 1: Work Organization
In this session we will see how it’s possible to organise the team and the work of a company’s analytical functions. We will see how the work is organised on large internet companies (+400 million users) and some strategies to get the best results, looking at both within the team and outside it.

11:15 - 11:40

Coffee & Networking Break

11:40 - 13:10

Session 2: Tools and Infrastructure
In this session we will explore modern infrastructure and tools for different analytical needs. We will see how to create a strategy and a roadmap to implement.

13:10 - 13:50

Lunch & Networking Break

13:50 - 15:20

Session 3: Informed decision making
We will see how it's possible to estimate the future impact of possible actions and how it’s possible to estimate the actual impact afterwards . We will look of a project example from a top sports team and from an online business. We will use statistics, AB test and data visualizations. We will also see how we can create a data driven culture also in non-technical departments and how to balance it with other needs of the company.

15:20 - 15:45

Coffee & Networking Break

15:45 - 17:15

Session 4: Predictive analytics
We will define the main metrics that a business needs to look at and which statistical methods to use to forecast them. We will also look at machine learning models, how it’s possible to use then to automatically take decisions and to extract insights from them. Includes Q/A session

[SPONSORS]